Головна стор╕нка
Зараз в еф╕р╕ 08:51

23:35

Собор через в╕ки (Новомосковський Тро╖цький храм)

23:05

Нев╕домий Даль

23:00

Молитва Небесним силам

22:40

Жит╕я святих. Апостол ╕ ╓вангел╕ст Марк, сурдопереклад

22:30

Сокровенна та╓мниця, сурдопереклад

22:05

Стор╕нки ╢вангел╕я. Притча про блудного сина, сурдопереклад

22:00

Молитва Ангелу-Хранителю

21:15

Трудом ╕ молитвою

21:10

Територ╕я добра

21:00

Л╕топис

20:30

Ф╕нансова грамотн╕сть

20:20

Дивосв╕т

20:10

Веч╕р у Шишкиному л╕с╕

20:00

Добре слово

19:40

Пристань молитви ╕ краси (Хмельницька обл., Тро╖цький монастир)

19:35

Територ╕я добра

19:30

Л╕топис

19:25

Неспод╕вана Рад╕сть (╕кона Божо╖ Матер╕)

19:00

В╕чне м╕сто Рим

18:40

Православн╕ храми Укра╖ни

18:05

Запов╕т Митрополита Володимира

18:00

Молитва за мир в Укра╖н╕

17:40

Наш час

17:00

Уроки богослов'я. Патролог╕я

16:55

Л╕топис

16:40

Мо╓ зв╕рятко

16:35

Пов╕сть минулих л╕т

16:25

День у Шишкиному л╕с╕

16:20

Казки та ╕стор╕╖

16:10

Добре слово

16:00

Дивосв╕т

15:50

Образ доброчинност╕

15:20

К╕номаршрути Михайла ╤лл╓нка

15:15

Територ╕я добра

15:10

Л╕топис

15:05

Молитва про примноження любов╕

14:00

Перв╕сток (Ан-2 Олега Антонова)

13:10

400 рок╕в служ╕ння Церкв╕

13:00

Дивосв╕т

12:50

Л╕топис

12:15

Мил╕сть серця

12:10

Територ╕я добра

12:05

Образ доброчинност╕

12:00

Молитва преподобного Парфен╕я Ки╖вського

11:30

Стор╕нки ╢вангел╕я. Чудесний улов

11:20

Христос - Нова Пасха

11:00

Тр╕пол╕. Православне св╕дчення на зр╕з╕ час╕в

10:55

Л╕топис

10:30

Остр╕в Крит. ╤стор╕я й сьогодення, сурдопереклад

10:15

Богослов'я у камен╕, сурдопереклад

10:00

Жит╕я святих. Ангел пустел╕ (╤оанн Предтеча), сурдопереклад

09:35

З ╕менем Святителя (канон╕зац╕я свт. ╤оасафа)

09:30

Територ╕я добра

09:25

Старозапов╕тна Пасха

09:05

Л╕ван. Кра╖на живо╖ ╕стор╕╖

09:00

Молитва за мир в Укра╖н╕

08:50

Ансамбль Благов╕сть. Хвал╕те ╕м'я Господн╓

08:35

Косово: дв╕ правди ╕ одна ╕стина

08:05

Уроки богослов'я. ╤стор╕я Православ'я на Рус╕

08:00

Молитва Богородиц╕

07:45

Ранок у Шишкиному л╕с╕

07:35

Добре слово

07:30

Дивосв╕т

07:20

Автограф. У пошуках ╕стини (художник М. Ге)

07:05

Л╕топис

07:00

Молитва перед початком добро╖ справи

06:05

Отець Зосима

06:00

Молитва Оптинських старц╕в

05:50

Ансамбль Благов╕сть. Хвал╕те ╕м'я Господн╓

05:35

Помилуй мя, Боже (Св╕тязький Петро-Павл╕вський монастир, Волинь)

05:15

Я прийняв р╕шим╕сть. Митрополит Костянтин (Дьяков)

05:05

Осяйна п╕сня життя (К╕ровоградський музей М. Кропивницького)

05:00

Молитва Отче наш

04:50

Жит╕я святих. Жити для зустр╕ч╕ з Христом, сурдопереклад

04:30

Л╕ван (Баламанд), сурдопереклад

04:00

Музей Миколи Леонтовича, сурдопереклад

03:25

Безмовна пропов╕дь

03:15

В╕рн╕сть Христу (храм свв. Новомученик╕в, Черкаська обл.)

03:00

Жит╕я святих. Апостол ╕ ╓вангел╕ст Лука

02:40

Перлина П╕вденного узбережжя Криму

02:25

Дорога до храму. В╕втар

02:10

Арлек╕н ╕ ф╕лософ (М. Крушельницький)

02:00

Л╕то в Юрзуф╕

01:30

Ф╕олент. Кам'яна симфон╕я (Крим)

01:15

Жит╕я святих. Цариця Тамара

01:00

Марткопський монастир (Груз╕я)

00:40

Автограф. К╕ммер╕йська акварель (М. Волошин)

00:00

Хотинська фортеця

Арх╕в новин
2016
с╕ч лют бер кв╕
тра чер лип сер
вер жов лис гру
2015
с╕ч лют бер кв╕
тра чер лип сер
вер жов лис гру
2014
с╕ч лют бер кв╕
тра чер лип сер
вер жов лис гру
2013
с╕ч лют бер кв╕
тра чер лип сер
вер жов лис гру
2012
с╕ч лют бер кв╕
тра чер лип сер
вер жов лис гру
2011
с╕ч лют бер кв╕
тра чер лип сер
вер жов лис гру
2010
с╕ч лют бер кв╕
тра чер лип сер
вер жов лис гру
2008
с╕ч лют бер кв╕
тра чер лип сер
вер жов лис гру
2007
с╕ч лют бер кв╕
тра чер лип сер
вер жов лис гру
Останн╕ новини

Тиждень 16-й по П?ятидесятниц╕. Тлумачення ╢вангел╕я та Апостола

22.09.2012

╢вангел╕╓

(Мф. 25, 14-30)

Один заможний чолов╕к, вирушаючи у чужу кра╖ну, доручив керування сво╖м ма╓тком рабам сво╖м; ╕ оск╕льки в╕н знав зд╕бност╕ й сили кожного з них, то одному дав п?ять талант╕в, другому ? два й третьому ? один, а сам в╕дразу ж вирушив у путь. Т╕, що одержали два й п?ять талант╕в, пустили ╖х в об╕г ╕ до повернення пана свого подво╖ли хазяйське майно. Той же, що отримав один талант, мабуть, образившись на те, що йому мало дали пор╕вняно з ╕ншими, однак, боячись суворого пана, подбав лише зберегти даний талант ╕ зарив його в землю. Через довгий час вернувся пан ╕ зажадав зв╕ту в╕д раб╕в сво╖х. Похвалив пан першого й другого раба, як╕ принесли подво╓не число талант╕в, об╕цяв ╖м велику нагороду й наблизив до себе, запропонувавши розд╕лити з ним рад╕сть його. П╕дходить той, що одержав один талант ╕, не знаючи, чим виправдати сво╓ недбальство, почина╓ обвинувачувати самого пана. В╕н н╕бито так говорить: я в╕рний тоб╕, не розтратив твого добра, але якщо я не придбав ╕ншого таланта, то не я винуватий, а ти: ти хочеш жати, де не с╕яв, ╕ збирати, де не розсипав, ти ? пан жорстокий. Але пан в╕дразу викрива╓ цього раба, визначаючи причину його б╕дност╕ в л╕нощах ╕ лукавств╕ (хитрост╕). В╕зьм╕ть же в нього, говорить в╕н, один талант ╕ в╕ддайте тому, який ма╓ десять, тому що той, що ма╓ обдаровання ╕ охоче застосову╓ його до д╕ла, тим самим удосконалю╓ й п╕дсилю╓ його, ╕ йому немов знову да╓ться; а ледачий, що не бажа╓ приносити користь даними йому в╕д Бога обдарованнями, доходить до того, що ц╕ дарування згладжуються, затираються ╕ н╕би в╕дн╕маються. А нег╕дного раба викиньте зв╕дси, нехай в╕н залиша╓ться поза чертогом веселощ╕в ╕ радост╕, у тьм╕, нехай там мучиться й скрегоче зубами!
Ц╕╓ю притчею Господь зобразив зустр╕ч Спасителя при Його другому пришест╕ в╕руючими, тому що й ледачий раб в╕ру╓ у необх╕дн╕сть в╕дзв╕тувати сво╓му Панов╕. Але на цього в╕руючого, що залишився лише ╕з ц╕╓ю безпл╕дною, не виявленою в добрих д╕лах в╕рою, оч╕ку╓ сумна доля.
Як же помиляються протестанти й сектанти, як╕ вчать, що одн╕╓╖ в╕ри досить для спас╕ння! Зм╕ст притч╕ Господньо╖ ясний. Людина, що не створила по в╕р╕ сво╖й добрих справ, як╕ саму в╕ру зм╕цнювали б, вивергнеться геть ╕з Царства Небесного.

Прото╕╓рей Григор╕й Дьяченко
ПРОСТЕ ╢ВАНГЕЛЬСЬКЕ СЛОВО

Апостол

(2 Кор. VI, 1?10)

1. Ми ж, як сп╕впрац╕вники, блага╓мо вас, щоб благодать Божу ви прийняли не марно.
2. Бо сказано: ?У сприятливий час Я почув тебе ╕ в день спас╕ння допом╕г тоб╕? (╤с. 49, 8). Ось тепер час сприятливий, ось тепер день спас╕ння.
3. Ми н╕кому н╕ в чому не чинимо перешкоди, щоб служ╕ння було бездоганним,
4. але в усьому показу╓мо себе як служител╕ Бож╕, у великому терп╕нн╕, в б╕дах ╕ нестатках, у т╕снотах,
5. у ранах, у в?язницях, у вигнаннях, у трудах, у неспанн╕, в постах,
6. у очищенн╕, у розум╕, у довготерп╕нн╕, в доброт╕, в Дус╕ Святому, в нелицем╕рн╕й любов╕,
7. у слов╕ ╕стини, у сил╕ Бож╕й з╕ збро╓ю правди в прав╕й ╕ л╕в╕й руц╕,
8. у слав╕ ╕ безчест╕, у ганьб╕ ╕ похвалах: як обманщики, але ми правдив╕;
9. як незнан╕, але п╕знан╕; як т╕, що помирають. але ось ми жив╕; як каран╕, та не вбит╕;
10. як сумн╕, але завжди рад╕╓мо; як б╕дн╕, але багатьох збагачу╓мо; як т╕, що н╕чого не мають, але вс╕м волод╕╓мо.
Православн╕! Бог багатий на милост╕. В╕н ╖х посила╓ вдосталь незаслужено з боку людини. Так було й у Коринфськ╕й Церкв╕. З перших християнських громад н╕ про одну не в╕домо, щоб у них у такому достатку, слав╕ й просторост╕ передавалися в╕руючим дари Духа Святого, як, наприклад, дар мов, дар тлумачення ╖х, дар пророцтва, дар вчення, дар розр╕знення дух╕в, тобто душ добромисних або злих. При такому благол╕пному стан╕ Церкви Коринфсько╖ тим б╕льше повинн╕ п╕клуватися сам╕ коринфяни про збереження сво╓╖ слави, про п╕дтримку й розвиток свого благочестя й г╕дне використання надприродних ╕ природн╕х дар╕в Божих. Ось про це й просить коринфян св. апостол Павло.
Гл. VI, 1. Ми ж, як сп╕впрац╕вники, як сп╕вроб╕тники Богу, сп╕вслужител╕ Христу, слуги для вас, заради вашого ж порятунку, блага╓мо вас про те, щоб благодать Божу, отриману вами в достатку, ви прийняли не марно. Що ж таке благодать? Благодать ╓ така сила Божа, яка пода╓ться слабк╕й ╕стот╕ ? людин╕ ? для того, щоб вона досягала призначено╖ йому в╕д Бога мети. Наприклад, людина створена для праведност╕, але вона впала; Господь бажа╓ ╖╖ спасти й посила╓ ╖й Свою благодать, Сво╖ сили, при яких гр╕шник, якщо захоче, може спастися. Так╕-от сили дан╕ були й коринфянам. Вони стали християнами, одержали зовн╕шн╕ знамення вищо╖ допомоги Божественно╖. ╥м залишалося бути т╕льки слухняними знаряддями вол╕ Божо╖. Але вони скоро стали зловживати дарами Духа Святого: даром мов, пророцтва, зневажили даром любов╕. А тому св. апостол ╕ став вмовляти християн бути вдячними до Бога й дорожити отриманими благами, як талантами; уживати ╖х на користь душ╕ сво╓╖ й ближнього. Трапитися може, що через нашу жорсток╕сть ╕ л╕нощ╕ благодать Божа в╕дступить в╕д нас. А без не╖ людина ? загибла ╕стота. Отже, поки ╓ можлив╕сть, користуйтеся вс╕м, що служить до спас╕ння нашо╖ душ╕. Багатства Бог посила╓? Не скуплячись, д╕лися ними з б╕дними. Здоров?я Бог дару╓? Трудися, поки ╓ сили. У церкву кличуть? Квапся в не╖. Викладають св. вчення, пропов╕дь? Не пропускай нагоди почути. Л╕тург╕я в╕дбува╓ться? Не в╕дкладай покаяння у сво╖х гр╕хах ╕ св. прилучення до поста на невизначений час. Настане зб╕дн╕ння слова пастирського (а Господь на кару в╕руючим ╕нод╕ д╕йсно в╕дн╕ма╓ пропов╕дник╕в сво╖х в╕д народу завзятого) або сили т╕лесн╕ зрадять тебе й не дозволять в╕дв╕дувати храм ╕ чути живе слово пастиря. Або в╕дн╕ме Бог багатство. Що тод╕ буде з тобою? Упадеш духом, ослабша╓ш т╕лом; п╕дтримки й розради в╕д навколишн╕х не чекай, якщо сам не був доброчесним. На багатство не спод╕вайся. Тод╕ будеш шкодувати про минул╕ красн╕ дн╕, про золот╕ часи, та п╕зно. А ось тепер ще час сприятливий, ось тепер ще трива╓ день спас╕ння.
В. 2. Отже, поки ╓ час, сприятливий для покаяння, виправлення життя й для чеснот; поки Господь терпить нас, слуха╓ нас ╕ в тепер╕шн╕ дн╕, зручн╕ для порятунку, Сво╓ю благодаттю допомага╓ нам (╤с. 49, 8), потурбу╓мося, православн╕, скористатися надаваними засобами до спас╕ння, як-от: богослуж╕нням, святими та╖нствами, пропов╕ддю, просв╕тою розуму й серця, нагодами до благотворност╕. Сам же Господь ╕з рад╕стю готовий освятити душу нашу; В╕н сто╖ть при дверях ╖╖ серця й чека╓, коли ми в╕дкри╓мо ╖╖ для благодатного в╕яння, для святих в╕дчутт╕в. Але ми часто л╕ну╓мося, в╕дклада╓мо виправлення до майбутнього часу, а в благод╕яннях в╕дмовля╓мо. Раптом смерть нас захопить зненацька, а ми не готов╕ для Царства Небесного. Тод╕ нас, як непотр╕бних, недбалих раб╕в, що не мають од╕яння шлюбного, справ любов╕, не допустить Господь розд╕ляти блаженства раю, а засудить у тьму кром╕шню. Повчимося ж у св. апостола, як в╕н, п╕сля навернення до Христа, ц╕нував отриману ним благодать. В╕н говорить про себе й сво╖х сп╕вроб╕тник╕в:
В. 3. Ми н╕кому н╕ в чому не чинимо перешкоди, тобто н╕чого в житт╕ сво╓му не робимо негожого, щоб служ╕ння апостольське було бездоганним.
В. 4. Але у всьому виявля╓мо себе, як служител╕ Бож╕, у великому терп╕нн╕, перенесенн╕ образ ╕ скорбот як першо╖ необх╕дно╖ чесноти, у чесному виконанн╕ сво╓╖ посади, у б╕дах зв╕дус╕ль, у нестатках, у т╕снотах.
В. 5. Безм╕рно й багаторазово в ранах (2 Кор. XI, 23?25; Д╕ян. XVI, 23), не раз у в?язницях, в кайданах, у темних ╕ смор╕дних м╕сцях, у вигнаннях за правду, у трудах для прогодування себе, у безперестанному пропов╕данн╕ слова Божого, у неспанн╕ серед пропов╕д╕, як в╕н усю н╕ч пров╕в у Троад╕ в богослуж╕нн╕, ╕ також апостол день ╕ н╕ч працював, щоб мати соб╕ хоч убогий шматок хл╕ба; в постах, ╕нод╕ мимовол╕ в╕н потерпав через брак ╖ж╕, а здеб╕льшого в пост╕ добров╕льному, у пом╕рност╕ й т╕лесн╕й, ╕ духовн╕й. Так╕ були зовн╕шн╕, обтяжлив╕ обставини у св. апостола Павла. Але це ще не все. В╕н намагався бути ╕стинним служителем Божим.
В. 6. ╤ у очищенн╕ душевному, ╕ в зовн╕шньому бездоганному житт╕, в розум╕, у якому й надприродн╕ дари перебувають у доброму ╕ корисному розпорядженн╕ людини (1 Кор. XIV, 32?33; 2 Пет. I, 5) ╕ у якому життя сво╓ ? цей великий дарунок Божий ? св. апостол Павло збер╕гав, не напрошуючись на мучення й катування; у великодушному, пок╕рливому, нав╕ть рад╕сному перенесенн╕ нещасть, удар╕в, уз, у незлобивост╕ до ворог╕в, у спок╕йному поводженн╕ з тяжкими гр╕шниками, ╕з заклятими ворогами Христовими; у доброт╕, у душевност╕, що проявлялася в милостин╕ людям б╕дним, у Дус╕ Святому, Який просв╕ща╓ наш розум ╕ з╕гр╕ва╓ наше серце, робить його особливо чутливим ╕ велелюбним; чому св. апостол ╕ каже, що В╕н проявляв сво╓ звання в нелицем╕рн╕й любов╕. Властивост╕ ж ц╕╓╖ любов╕ зображен╕ в нього так: ╕стинно християнська любов довготерпить, милосердству╓, ...не заздрить, ...не вихваля╓ться, ...не безчинству╓, не шука╓ свого, не гн╕ва╓ться, не замишля╓ зла, не рад╕╓ з неправди, а рад╕╓ ╕стин╕; усе покрива╓, ... усе терпить (1 Кор. XIII, 4?7).
В. 7. Дух Святий ? Дух ╕стини ? просв╕ща╓ розум людини. А тому св. апостол Павло, одержавши благодать Духа Святого, виявляв свою любов до Нього у слов╕ ╕стини, у сил╕ Бож╕й, ратував з╕ збро╓ю правди в прав╕й ╕ л╕в╕й руц╕. ╤стина ? це сила незламна, як би не намагалися ╖╖ придушити, закрити або вигнати. ╤стинне вчення Христове, охопивши серце апостольське, збуджувало в ньому всюди ревн╕сть велику, так що в╕н присвятив Христу вс╕ сво╖ сили й духу, ╕ т╕ла й затверджував правду Божу, незважаючи н╕ на як╕ перешкоди, в╕дбиваючись ╕з ус╕х бок╕в ╕ праворуч, ╕ л╕воруч. В╕н ратував з╕ збро╓ю правди, як сказано, у прав╕й ╕ л╕в╕й руц╕. Цей вираз нагаду╓ нам прадавн╕й спос╕б в╕йськового озбро╓ння й самозахисту. Во╖н виходив у стародавност╕ на ворога, тримаючи в л╕в╕й руц╕ щит ╕ захищаючись ним в╕д стр╕л або спис╕в вражих, а в прав╕й руц╕ мав меч або стр╕лу й нею в╕дбивав ворога або нав╕ть нападав на нього. У такому озбро╓нн╕ людина одною рукою захищала себе, а другою вражала ворога. Так ╕ апостолов╕ доводилося й захищатися в╕д ворог╕в, ╕ в╕дбивати ╖хн╕ наклепи на нього й на християн, ╕ в той самий час наступально д╕яти проти язичеських мудрувань ╕ ╓врейських мр╕янь. В╕н намагався вс╕м усюди й завжди спов╕щати усю волю Божу, незважаючи на те, славлять його або сварять.
Ми, говорить апостол, ревно викону╓мо сво╓ служ╕ння.
В. 8. У слав╕ ми або безчест╕, у ганьб╕ ╕ похвалах: як обманщики, але ми правдив╕ перед Богом.
В. 9. Ми для ╕нших незнан╕, не знаменит╕, не заслугову╓мо на увагу; але ╕нш╕ чесн╕ або безсторонн╕ люди нас п╕знають ╕ визнають у нас силу Божу, мають нас за посланник╕в Божих (Д╕ян. XVI, 17). Як т╕, що помирають, близьк╕ до смерт╕ в╕д побо╖в, посту й неспання; але ? ось ми жив╕; як каран╕ з нам╕ром в╕дняти в нас життя; та не вбит╕, тому що життя й смерть у руках Божих. Во╕стину, православн╕, сила Божа виявля╓ться в немоч╕ (2 Кор. XII, 9).
В. 10. Як сумн╕ через побиття й кайдани, ╕ наклепи, але завжди рад╕╓мо, тому що за ╕м?я Христове сподобилися прийняти безчестя. Як б╕дн╕, тобто в нас нема╓ н╕чого свого доброго, а все Боже; але ми, однак, багатьох збагачу╓мо: тобто ми, одержавши дари Духа Святого, ╕ ╕нших уводимо в Церкву Христову для одержання благ духовних; пов╕домля╓мо ╖м рят╕вн╕ ╕стини, ведемо до Царства Небесного, яке вони й одержать, якщо будуть слухати Слова Божого.
Брат╕╓! Людин╕ в житт╕ й для життя небагато потр╕бно. Потр╕бно т╕льки мати вдоволення тим, що Бог посила╓, ╕ вбог╕сть духовну. При цих обмеженнях у житт╕ нашому ми уникнемо вс╕х тих захоплень ╕ бажань, як╕ нер╕дко приводять людину до найжалюг╕дн╕ших насл╕дк╕в, як╕ зовс╕м недоступн╕ були душ╕ святого апостола при великому його терп╕нн╕ й убогост╕ духовн╕й.
Подай, Господи, ╕ нам дух невинност╕, смиренномудрост╕, терп╕ння, любов╕!

Прото╕╓рей Васил╕й Михайловський
ПОЯСНЕННЯ АПОСТОЛЬСЬКИХ ЧИТАНЬ