Головна стор╕нка
Зараз в еф╕р╕ 11:10

23:45

Чотири пори року на Лебединому озер╕

23:25

С╕корськ╕. Шлях у в╕чн╕сть

23:20

Погода в Укра╖н╕

23:15

Молитва Небесним силам

22:05

Н╕на Реус. Про минуле пам'ять збережем, сурдопереклад

22:00

Молитва Ангелу-Хранителю

21:45

Жит╕я святих. Благов╕рн╕ княз╕ Борис ╕ Гл╕б

21:20

Зодчество

21:05

Л╕топис

20:30

Св╕т Православ╕я

20:25

Жит╕я святих. Св╕док Небесного Царства (св. Григор╕й ╤конописець)

20:20

Пов╕сть минулих л╕т

20:10

Веч╕р у Шишкиному л╕с╕

20:00

Добре слово

19:40

Фрески Кирил╕всько╖ церкви (м. Ки╖в)

19:35

Закон Божий. Стр╕тення Господн╓

19:30

Л╕топис

19:00

Моя Третьяковка

18:50

Л╕тург╕я св. ╤оанна Златоуста

18:15

Жит╕я святих. Святитель ╤гнат╕й Мар╕упольський

18:05

Погода у православному св╕т╕

18:00

Молитва Царю Небесний

17:40

Семен Гулак-Артемовський

17:00

Л╕топис. В╕длуння епох

16:50

Л╕топис

16:40

Храм cвятителя Димитр╕я Ростовського в Очаков╕

16:35

Пов╕сть минулих л╕т

16:25

День у Шишкиному л╕с╕

16:20

Казки та ╕стор╕╖

16:10

Добре слово

16:00

Дивосв╕т

15:50

Образ доброчинност╕

15:45

Жит╕я святих. Святий во╖н (св. Георг╕й Поб╕доносець)

15:40

К-Тр╕о Еп╕чний еск╕з

15:10

Безмовна пропов╕дь

15:05

Л╕топис

15:00

Молитва про примноження любов╕

14:50

Великий рос╕йський композитор (М. Римський-Корсаков)

14:40

Грец╕я очима паломника. Салон╕ки

14:30

Музей етнограф╕╖ (Рос╕я)

14:25

Перинський Р╕здва Богородиц╕ скит (Рос╕я)

14:10

Бож╕ д╕ти

13:00

Нац╕ональн╕ скарбниц╕ знань

12:50

Л╕топис

12:20

Церква, що ╓ над руча╓м

12:15

Образ доброчинност╕

12:05

Погода у православному св╕т╕

12:00

Молитва преподобного Парфен╕я Ки╖вського

11:40

Будинок-музей Михайла Пришв╕на (Рос╕я)

11:10

Родинне вогнище з Аллою Будницькою

11:05

Трапеза

11:00

Л╕топис

10:50

╤конопис, сурдопереклад

10:00

Ширша за небеса (жит╕╓ Пресвято╖ Богородиц╕), сурдопереклад

09:35

В╕дродитися до нового життя (Успенський собор Ки╓во-Печерсько╖ Лаври)

09:15

Наш час

09:05

Погода в Укра╖н╕

09:00

Молитва Ангелу-Хранителю

08:45

Душа хранить. Музей Миколи Рубцова (Рос╕я)

08:35

Ранок у Шишкиному л╕с╕

08:25

Добре слово

08:20

Дивосв╕т

08:05

Семен Гулак-Артемовський

08:00

Молитва Богородиц╕

07:40

Святин╕ Дмитр╕всько╖ земл╕ (Рос╕я)

07:35

Жит╕я святих. Святитель ╤оасаф Б╓лгородський

07:20

Куп╕ль нашого Хрещення (Крим, Херсонес)

07:05

Л╕топис

07:00

Молитва перед початком добро╖ справи

06:50

Погода в Укра╖н╕

06:45

Камерний хор Кредо. Нин╕ отпуща╓ши

06:20

Жит╕я святих. Преподобний Феоф╕л, Христа ради юродивий

06:10

Погода у православному св╕т╕

06:05

Молитва Оптинських старц╕в

05:05

Венец╕я. Видиме ╕ сокровенне

05:00

Молитва Отче наш

04:40

Твор╕ння графа Потоцького (Тульчинський собор Р╕здва Христового), сурдопереклад

04:20

Камен╕ ╢русалима, сурдопереклад

04:00

Обриси православно╖ Груз╕╖, сурдопереклад

03:45

Автограф. ╢русалим (С. Маршак)

03:30

Л╕карня святителя Олекс╕я (Рос╕я)

02:50

Камерний хор Кредо. Благослови

02:30

Хрещення Груз╕╖

02:25

Автограф. Все, що буде, було ╕ що ╓ на земл╕ (Л. Костенко)

02:10

Козацьк╕ могили

02:00

Погода в Укра╖н╕

01:45

С╕длайте коней, хлопц╕-козаки!

01:25

Невичерпне джерело (╤. Шишк╕н)

01:10

На пол╕ козацько╖ слави

01:00

Автограф. Шел Господь. (C. ╢сен╕н)

00:50

Обитель святого Стефана (Грец╕я, Метеори)

00:25

П╕сня слави ╕ плачу (Музей-запов╕дник Слово о полку ╤горев╕м)

00:10

Добрий шлях Максима Рильського

00:00

Погода у православному св╕т╕

Арх╕в новин
2012
с╕ч лют бер кв╕
тра чер лип сер
вер жов лис гру
2011
с╕ч лют бер кв╕
тра чер лип сер
вер жов лис гру
2010
с╕ч лют бер кв╕
тра чер лип сер
вер жов лис гру
2008
с╕ч лют бер кв╕
тра чер лип сер
вер жов лис гру
2007
с╕ч лют бер кв╕
тра чер лип сер
вер жов лис гру
Останн╕ новини

Тиждень 7-й по П'ятидесятниц╕. Тлумачення ╢вангел╕я та Апостола

21.07.2012

╢вангел╕╓ 

(Мф. 9, 27?35)

Коли йшов ╤╕сус зв╕дт╕ля, за Ним сл╕дом ╕шли дво╓ сл╕пих ╕ кричали: помилуй нас, ╤╕сусе, Сину Давид╕в! Божественний Чудотворець, воскресивши дочку ╤а╕ра, вийшов з його будинку, супроводжуваний юрбами народу, який, незважаючи на заборону розголошувати, що в╕дбулося чудо, уже знав про те, що в╕дбулося в будинку начальника синагоги (Мф. 18?26; Мк. 5, 22? 43). За Господом нев╕дступно випливали два сл╕п╕, що дов╕далися про Його чудотворення, ╕, жадаючи одержати в╕д Нього зц╕лення, голосно кричали: Помилуй нас, ╤╕сусе, Сину Давид╕в! Називаючи Спасителя Сином Давидовим, вони виспов╕дали свою в╕ру в те, що В╕н ╓ оч╕куваний Мес╕я, тому що вираження ?Син Давид╕в? р╕внозначно слову ?Мес╕я?. Але Господь начебто не звертав на них уваги, поки не прийшли в той будинок, куди Спаситель направив Св╕й шлях.
?Для чого так Христос змушу╓ сл╕пих ╕ти за Собою? ? запиту╓ святий Златоуст. ? Для того, щоб ╕ в цьому випадку навчити нас т╕кати людсько╖ слави. В╕н веде ╖х у будинок у нам╕р╕ зц╕лити наодинц╕. Це видно з того, що В╕н не вел╕в н╕кому казати. Чимало також це викрива╓ ╕уде╖в: сл╕п╕, позбавлен╕ зору, приймають в╕ру лише на слух, а ╕уде╖ бачать чудеса й запевняються у д╕йсност╕ ╖хн╕й власним зором, але чинять ╕накше?. А для сл╕пих мовчання Господа служило випробуванням ╖х в╕ри.
Коли ж В╕н ув╕йшов у д╕м, сл╕п╕ приступили до Нього. ╤ говорить ╖м ╤╕сус: чи в╕ру╓те, що Я можу це зробити? Вони говорять Йому: так, Господи! Господь ╤╕сус Христос як Серцев╕дець Бог знав ╕ ╖х в╕ру й бачив ╖хн╓ благогов╕ння; однак запитував ? для того, щоб ми навчилися, що без в╕ри не да╓ться людин╕ н╕яко╖ благодат╕. ?Не сказав, ? говорить Златоуст, ? чи в╕ру╓те, що Я можу вблагати Батька Мого... але сказав: чи в╕ру╓те, що Я можу це зробити? Вони говорять Йому: так, Господи! В╕д усього серця в╕ру╓мо, що для Тебе, Воскресителя мертвих, усе можливо. Уже називають Його не Сином Давидовим, але ширяють думкою вище й спов╕дують Його владицтво?.
Тод╕ В╕н доторкнувся до очей ╖хн╕х ╕ сказав: за в╕рою вашою нехай буде вам. ╤ в╕дкрилися оч╕ ╖хн╕...
?Наск╕льки в╕ри, ? пише святитель Феофан Затворник, ? наст╕льки Божо╖ сили. В╕ра приймач, вуста й вм╕стище благодат╕. Як леген╕ в одного бувають б╕льш╕, а в ╕ншого маленьк╕, ╕ т╕ б╕льше приймають пов╕тря, а ц╕ менше, так ╕ в╕ра в одного б╕льша, в ╕ншого менша, ╕ та б╕льше прийма╓ дар╕в в╕д Господа, а ця менше. Бог усюди ╓, усе охоплю╓ ╕ м╕стить, ╕ любить жити в душах людських; але входить у них не силом╕ць, хоч всемогутн╕й, а наче за запрошенням, тому що не прагне порушувати даровано╖ Ним людин╕ влади над собою або права хазяйнування в соб╕. Хто в╕дчиня╓ себе в╕рою, того сповню╓ Бог, а хто зачинив нев╕р'ям, у того не входить, хоч ╕ поблизу ╓.
Господи! Приклади ж нам в╕ру, тому що й в╕ра Тв╕й же дар. З нас же всякий повинен виспов╕дати: А я нем╕чний ╕ убогий (Пс. 69, 6)?.

Прото╕╓рей Григор╕й Дьяченко

ПРОСТЕ ╢ВАНГЕЛЬСЬКЕ СЛОВО

Апостол

(Рим. XV, 1?7)

1. Ми, сильн╕, повинн╕ терп╕ти немоч╕ безсилих, а не соб╕ догоджати.
2. Кожен з нас повинен догоджати ближньому на благо, для повчання.
3. Бо й Христос не Соб╕ догоджав, але, як написано: ?Лихосл╕в?я тих, що лихословили Тебе, впали на Мене?.
4. А все, що написано було ран╕ше, написано нам на повчання, щоб ми терп╕нням ╕ вт╕шанням з Писання збер╕гали над╕ю.
5. Бог же терп╕ння ╕ вт╕хи нехай дару╓ вам бути в однодумност╕ м╕ж собою, за вченням Христа ╤╕суса,
6. щоб ви однодушно, ╓диними устами славили Бога ╕ Отця Господа нашого ╤╕суса Христа.
7. Тому приймайте один одного, як ╕ Христос прийняв вас до слави Божо╖.
Нин╕ в апостольському читанн╕ ми чули напучення св. апостола Павла до римських християн про вза╓мну допомогу, про доброзичливе ставлення ╕ сп╕вчуття сильних до слабких. В╕н говорить:
(гл. XV, в. 1) ми, сильн╕, повинн╕ терп╕ти немоч╕ безсилих, а не соб╕ догоджати. Це говорить апостол з того приводу, що в Рим╕ деяк╕ християни тримали себе так в╕льно, що обурювали ╕нших богом╕льних сво╓ю повед╕нкою. Наприклад, вкушали таку ╖жу, яку ╕нший християнин н╕защо не погоджувався або н╕коли, або у певний день споживати. Отже той, хто дозволив соб╕ необачно в╕льн╕сть, недоречну свободу серед ╕нших набожних людей, але недов╕рливих ╕ малоосв╕чених, спокушав ╖хн╕ душ╕ ? виходить, шкодив ╖м. Але горе так╕й людин╕, через яку приходить спокуса(Мф. XVIII, 7).
Ми, сильн╕, повинн╕ терп╕ти немоч╕ безсилих. ╢ м╕ж християнами люди, сильн╕ в╕рою д╕яльною, благочестям. Таким людям навряд чи треба й нагадувати про поблажлив╕сть до ближнього. Усе життя ╖х ╓ самоприниження, безм╕рне терп╕ння, служ╕ння на користь ╕ншим ╕ для спас╕ння сво╓╖ душ╕. Ц╕ висок╕ особи, з власного досв╕ду знаючи, як важко сходити з одного ступеня в╕ри на ╕нший ╕, особливо, як важко починати подвиги християнськ╕, ум╕ють з╕ходити до немочей слабосильних в╕руючих, ум╕ють жал╕ти ╖х ╕ вибачати ╖м. Так╕ подвижники, в╕дмовившись в╕д самолюбства, соб╕ не догоджають.
В. 2. Але ╓ християни, сильн╕ т╕льки рел╕г╕йним знанням, правильно розум╕ють вони ставлення Бога Творця до миру й обов'язки людини до Бога. Поруч ╕з такими християнами живуть люди, що не мають н╕ правильного поняття про Бога, н╕ про сво╖ обов'язки до Нього й до близьких. Таких нем╕чних у в╕р╕ багато. ╢ чимало марнов╕рних, забобонних, схильних до волхвування чи гадання; ╓ слабк╕ ╕з п╕дозр╕ливою сов╕стю; ╓ спрагл╕ св╕тла Христового, але ще просв╕тилися.
В. 2. От до таких людей повинна спуститися людина, осв╕чена християнським вченням. Саме вона й повинна догоджати й служити ближньому, на благо, для повчання. Не можна насм╕хатися над марнов╕рством ближнього або нехтувати ним за його жалюг╕дн╕ рел╕г╕йн╕ думи; н╕, потр╕бно його терпляче вислухати й з любов'ю роз'яснити йому, що в╕н багато що хибно розум╕╓, що багато неправди в його в╕руваннях. ╤ пов╕рте, це добре, розумне слово, сказане темн╕й людин╕ в╕д любов╕, запалить у його душ╕ спрагу знання й усуне з не╖ чимало й ╕нших неправильних думок. Той, хто повернув ближнього з нев╕рно╖ пут╕ його, вряту╓ ╕ його, ╕ свою душу (Як. V, 19?20).
А як часто трапля╓ться дуже слушна нагода бути без особливих труднощ╕в корисним ближньому в його розвитку рел╕г╕йному й загальнолюдському! П╕д час кожно╖ звичайно╖ розмови в будинку або в подорож╕ можна пов╕домляти добр╕, корисн╕ в╕домост╕ ближньому. Тому ти, сильний рел╕г╕йним знанням ╕ осв╕чений в ╕нших галузях знань загальнолюдських! Люби того, хто менше зна╓, не насм╕хайся над ним, не нехтуй ним, жал╕й його й користуйся кожною нагодою просв╕тити людину темну, без хвастощ╕в, з╕ смиренн╕стю, не для того, щоб тебе за це хвалили, не тому, що цей вплив тв╕й на ╕нших лестить тво╓му самолюбству. Догоджайте ближньому, а не соб╕, на благо, для повчання. Нехай роз╕йдеться й роз╕лл╓ться в╕д вас, муж╕ вчен╕, св╕тло в╕ри й науки серед людей темних, але спраглих св╕тла!
╢ м╕ж нами сильн╕ багатством. Але незл╕ченна безл╕ч ╓ нем╕чних, безсилих у засобах до життя; майже всюди бачимо: чи смерть батька занурю╓ в убог╕сть сир╕т ╕ вдовицю, чи багатос╕мейн╕сть або хвороблив╕сть батька не да╓ можливост╕ зв╕льнитися в╕д б╕дност╕, чи пост╕йна хвороба родини, що потребу╓ л╕к╕в ╕ л╕кар╕в, вимага╓ пост╕йних ╕ надзвичайних витрат; чи важка необх╕дна осв╕та д╕тей ? куп╕вля п╕дручник╕в ╕ сплата за навчання ? в╕дн╕ма╓ останн╕ грош╕ з дому, а вдома не вистача╓ ╕нод╕ й хл╕ба черствого, насущного. Якщо хто вникав у положення цих нещасних, якщо в╕дв╕дував хоч раз так╕ нещасн╕ куточки-хатини, то чи ледь може хто з╕ спок╕йною сов╕стю весь час с╕дати за св╕й ситний, повний ст╕л, не прид╕ливши чого-небудь на щодня б╕дним. Тому ти, сильний багатством, прид╕ляй, прид╕ляй часточку тво╖х грошей на б╕дних, не дор╕каючи ╖м ╕ не докоряючи ╖м, ╕ не даючи в╕дчувати сво╓╖ сили. Св. апостол Павло говорить св. ╓пископов╕ Тимоф╕ю: Багатих у нин╕шньому в╕ц╕ наставляй, щоб вони були невисоко╖ думки про себе ╕ над╕ялись не на багатство непевне, а на Бога Живого, Який да╓ нам усе щедро для насолоди; щоб вони благод╕яли, багат╕ли добрими д╕лами, були щедр╕ ╕ радо д╕лилися (1 Тим. VI, 17?18).
╢ люди, сильн╕ владою. Влада да╓ться в╕д Господа для того, щоб над╕лений владою був ╕стинно Божим слугою на благо п╕длеглим (Рим. XIII, 4).
Чим вище влада, тим б╕льше у не╖ обов'язк╕в служити сусп╕льству, под╕бно тому, як чим вище дерево росте, тим б╕льше на ньому повинно бути плодово╖ ваги, тем глибше пуска╓ кор╕ння. Тому наск╕льки високий ти, наст╕льки й смиряйся (Сир. III, 18). Христос сказав Сво╖м учням: хто хоче бути б╕льшим м╕ж вами, нехай буде вам слугою; ╕ хто хоче бути першим м╕ж вами, нехай буде вс╕м рабом (Мк. X, 43?44).
Вникай же, над╕лений владою, у положення сво╖х п╕длеглих; люби ╖х, живи одним життям з ними, а не соб╕ догоджай; не спод╕вайся т╕льки шанування тво╓╖ персони, особливого поклон╕ння й вихваляння. Якщо ╓ в тоб╕ д╕йсн╕ досто╖нства й владна сила, то й без запоб╕гань, без домагань ╖х оц╕нять п╕длегл╕ й в╕ддадуть ╖м належне.
╢ ще сильн╕ сво╖м впливом, завдяки р╕дн╕, зв'язкам ╕ прадавньому родовому сусп╕льному становищу. Для таких людей слово, сказане в захист або при клопотанн╕ за слабкого, безневинного, б╕дного або хворого, н╕чого не значить; а це слово дорожче великих грошей. Саме таким впливовим людям творити добро й легко, ╕ зручно, аби т╕льки була сумл╕нн╕сть.
Отже, християни сильн╕, зносьте, приймайте й на сво╓ п╕клування немоч╕, недуги, недол╕ки, б╕дн╕сть безсилих, а не соб╕ догоджайте; кожен з нас повинен догоджати ближньому на благо, для повчання. (Рим. XV, 2).
В. 3. Тому що й сам Христос не Соб╕ догоджав, але В╕н, Бог, пожертвувавши Собою, упокорив Себе, прийняв образ раба через наш╕ поган╕ справи, через наш╕ гр╕хи; В╕н усе готовий перенести, аби т╕льки людину спасти. Сам╕ ми приготували нашому Спасителев╕ так╕ приниження й так╕ страждання, як ╕ написано у пророка й царя Давида про це. Давид говорить в╕д ╕мен╕ Христового: Лихосл╕в'я тих, що злословлять Тебе, Боже Отче, падають на мене. Тобто гр╕хи наш╕, ображаючи Бога, довели Христа до хреста. В╕н ╓ Агнець Божий, Який бере на себе гр╕хи св╕ту (╤н. I, 29). Христос д╕йсно через нас ╕ нашого заради спас╕ння з╕йшов з небес, вт╕лився в╕д Духа Святого й Мар╕╖ Д╕ви, став Людиною, перетерп╕в лихосл╕в'я, огуди, наклепи, гон╕ння, побо╖ й, нарешт╕, смерть ? так що В╕н, Свят╕ший, Безгр╕шний, за наш╕ беззаконня з беззаконними поставлений. Таку-от любов Господь Всесильний, Всесвятий виявив до нас гр╕шних, нем╕чних. Чи не б╕льше ми, сам╕ люди не без порок╕в, повинн╕ бути поблажлив╕ до немочей брат╕в наших, як про те нагаду╓ нам ╕ Священне Писання?
В. 4. А все, що написано було ран╕ше в Старому Зав╕т╕, написано нам на повчання, у науку, для того, щоб ми, християни, терп╕нням, поблажлив╕стю до ╕нших ╕ вт╕шанням, повчальними уроками, ╕стор╕ями з╕ Священного Писання збер╕гали над╕ю, тобто ?щоб ми не в╕дпали в╕д в╕ри, не ослабшали в н╕й при нещастях, що трапляються з нами, ╕нод╕ й тяжких. Багато треба нам звершити р╕зних подвиг╕в, ╕ внутр╕шн╕х ╕ зовн╕шн╕х, щоб ми, черпаючи зм╕цнення, наприклад, в ╕стор╕╖ Авраама, Йосипа й Якова, ╕ вт╕шання з╕ Священного Писання, мали терп╕ння й щоб, живучи в терп╕нн╕, перебували в над╕╖. Одне сприя╓ ╕ншому: терп╕ння над╕╖, над╕я терп╕нню; терп╕ння ж ╕ над╕я черпаються в Писанн╕?.
Над╕я ? лаг╕дна посланниця небес, заснована на Божому слов╕, окриля╓ нашу душу, п╕дносить ╖╖ до неба над ус╕ма житт╓вими негодами й скорботами, змушу╓ ╖╖ оч╕кувати соб╕ допомоги не в╕д людей, але в╕д Самого Господа; ╕ така-от над╕я не посоромить побожного ? вона чиста в╕д марнов╕рств, вона перейнята ╕стинною в╕рою у Всемогутнього й Всеблагого Бога Отця. Вона в стародавност╕ дала силу Аврааму довго оч╕кувати виконання об╕цяння, вона настро╖ла його принести сина в жертву заради Господа, вона п╕дтримала ╤ова праведного серед жахливих його страждань. Так невже над╕я на Бога нин╕ безсила? Н╕, н╕!
В. 5. Бог же терп╕ння й вт╕шення, чудесний у святих Сво╖х старозав╕тних, нехай же дару╓ вам ╕ вс╕м нам бути в братньому однодумств╕ м╕ж собою, за вченням Христа ╤╕суса.
В. 6. Щоб ми однодушно, становлячи одну християнську родину, як члени т╕ла Христового, ╓диними устами славили Бога й Отця Глави нашо╖, Господа нашого ╤╕суса Христа. Як добре, як красиво, коли вс╕ брати живуть разом злагоджено! Там Господь запов╕да╓ благословення й життя на в╕ки (Пс. СХХХ╤╤, 1?3). ╤ д╕йсно, подивитесь на суперечност╕ й р╕знов╕р?я в середовищ╕ християн. Ск╕льки нин╕ р╕зних ╕нов╕рних сект ╕ р╕зних напрям╕в у нашому нещасному, жалюг╕дному рос╕йському розкол╕! ╤ з кожним роком народжуються, з'являються на св╕т╕ все нов╕, нов╕ галуз╕ з неправди. Уже такий звичайний х╕д неправди: досить людин╕ раз в╕дступити в╕д прямо╖ дороги куди-небудь уб╕к, ╕ пот╕м в╕н п╕де, очевидячки, прямо по ц╕й нов╕й дороз╕ й дума╓, що прямо йде до мети. А тим часом, з кожним кроком в╕н усе дал╕ й дал╕ в╕дходить в╕д шляху ╕стини й заходить по норовливо прокладен╕й стежц╕ в глухомань, у нетр╕, де може заблукати й загинути. ╤стор╕я й сучасне життя нам це п╕дтверджують буянням безл╕ч╕ ╓ресей ╕ сект. Так бува╓ й у царств╕ рослинному. В╕д прямого стовбура в╕дступа╓ г╕лка ╕, подовжуючись згодом, вона вже у вершин╕ дивиться зовс╕м в ╕ншу сторону. На ц╕й г╕лц╕ з'являються к╕лька нових паростей, як╕ теж, у свою чергу, розвиваються сво╓р╕дно. Але в деревах, принаймн╕, одна сила житт╓ва д╕╓ як у стовбур╕, так ╕ в г╕лках. А в людях р╕зномислячих, в ╕стотах в╕льних, хоча вони й називаються християнами, не в ус╕х бува╓ пом╕тно, щоб вони жили Христом ╕ в Христ╕. Шкодуючи про тих, що помиляються й в╕дпали в╕д ╕стини Христово╖, ми, православн╕, будемо збер╕гати твердо в╕ру, над╕ю й любов до Господа й сво╖х однов╕рц╕в особливо.
В. 7. Будемо приймати один одного, як Христос прийняв нас, тобто будемо жити у злагод╕ й поводитись ╕з ближн╕ми рад╕сно, з готовн╕стю пожертвувати для сусп╕льства християнського вс╕м, що ма╓мо у славу Божу. Полюбимо один одного, щоб однодумн╕стю, ╓диними устами спов╕дати Отця й Сина й Святого Духа, Тр╕йцю ╢диносущу й Нерозд╕льну.

Прото╕╓рей Васил╕й Михайловський
ПОЯСНЕННЯ АПОСТОЛЬСЬКИХ ЧИТАНЬ