Головна стор╕нка
Зараз в еф╕р╕ 08:48

23:35

Собор через в╕ки (Новомосковський Тро╖цький храм)

23:05

Нев╕домий Даль

23:00

Молитва Небесним силам

22:40

Жит╕я святих. Апостол ╕ ╓вангел╕ст Марк, сурдопереклад

22:30

Сокровенна та╓мниця, сурдопереклад

22:05

Стор╕нки ╢вангел╕я. Притча про блудного сина, сурдопереклад

22:00

Молитва Ангелу-Хранителю

21:15

Трудом ╕ молитвою

21:10

Територ╕я добра

21:00

Л╕топис

20:30

Ф╕нансова грамотн╕сть

20:20

Дивосв╕т

20:10

Веч╕р у Шишкиному л╕с╕

20:00

Добре слово

19:40

Пристань молитви ╕ краси (Хмельницька обл., Тро╖цький монастир)

19:35

Територ╕я добра

19:30

Л╕топис

19:25

Неспод╕вана Рад╕сть (╕кона Божо╖ Матер╕)

19:00

В╕чне м╕сто Рим

18:40

Православн╕ храми Укра╖ни

18:05

Запов╕т Митрополита Володимира

18:00

Молитва за мир в Укра╖н╕

17:40

Наш час

17:00

Уроки богослов'я. Патролог╕я

16:55

Л╕топис

16:40

Мо╓ зв╕рятко

16:35

Пов╕сть минулих л╕т

16:25

День у Шишкиному л╕с╕

16:20

Казки та ╕стор╕╖

16:10

Добре слово

16:00

Дивосв╕т

15:50

Образ доброчинност╕

15:20

К╕номаршрути Михайла ╤лл╓нка

15:15

Територ╕я добра

15:10

Л╕топис

15:05

Молитва про примноження любов╕

14:00

Перв╕сток (Ан-2 Олега Антонова)

13:10

400 рок╕в служ╕ння Церкв╕

13:00

Дивосв╕т

12:50

Л╕топис

12:15

Мил╕сть серця

12:10

Територ╕я добра

12:05

Образ доброчинност╕

12:00

Молитва преподобного Парфен╕я Ки╖вського

11:30

Стор╕нки ╢вангел╕я. Чудесний улов

11:20

Христос - Нова Пасха

11:00

Тр╕пол╕. Православне св╕дчення на зр╕з╕ час╕в

10:55

Л╕топис

10:30

Остр╕в Крит. ╤стор╕я й сьогодення, сурдопереклад

10:15

Богослов'я у камен╕, сурдопереклад

10:00

Жит╕я святих. Ангел пустел╕ (╤оанн Предтеча), сурдопереклад

09:35

З ╕менем Святителя (канон╕зац╕я свт. ╤оасафа)

09:30

Територ╕я добра

09:25

Старозапов╕тна Пасха

09:05

Л╕ван. Кра╖на живо╖ ╕стор╕╖

09:00

Молитва за мир в Укра╖н╕

08:50

Ансамбль Благов╕сть. Хвал╕те ╕м'я Господн╓

08:35

Косово: дв╕ правди ╕ одна ╕стина

08:05

Уроки богослов'я. ╤стор╕я Православ'я на Рус╕

08:00

Молитва Богородиц╕

07:45

Ранок у Шишкиному л╕с╕

07:35

Добре слово

07:30

Дивосв╕т

07:20

Автограф. У пошуках ╕стини (художник М. Ге)

07:05

Л╕топис

07:00

Молитва перед початком добро╖ справи

06:05

Отець Зосима

06:00

Молитва Оптинських старц╕в

05:50

Ансамбль Благов╕сть. Хвал╕те ╕м'я Господн╓

05:35

Помилуй мя, Боже (Св╕тязький Петро-Павл╕вський монастир, Волинь)

05:15

Я прийняв р╕шим╕сть. Митрополит Костянтин (Дьяков)

05:05

Осяйна п╕сня життя (К╕ровоградський музей М. Кропивницького)

05:00

Молитва Отче наш

04:50

Жит╕я святих. Жити для зустр╕ч╕ з Христом, сурдопереклад

04:30

Л╕ван (Баламанд), сурдопереклад

04:00

Музей Миколи Леонтовича, сурдопереклад

03:25

Безмовна пропов╕дь

03:15

В╕рн╕сть Христу (храм свв. Новомученик╕в, Черкаська обл.)

03:00

Жит╕я святих. Апостол ╕ ╓вангел╕ст Лука

02:40

Перлина П╕вденного узбережжя Криму

02:25

Дорога до храму. В╕втар

02:10

Арлек╕н ╕ ф╕лософ (М. Крушельницький)

02:00

Л╕то в Юрзуф╕

01:30

Ф╕олент. Кам'яна симфон╕я (Крим)

01:15

Жит╕я святих. Цариця Тамара

01:00

Марткопський монастир (Груз╕я)

00:40

Автограф. К╕ммер╕йська акварель (М. Волошин)

00:00

Хотинська фортеця

Арх╕в новин
2016
с╕ч лют бер кв╕
тра чер лип сер
вер жов лис гру
2015
с╕ч лют бер кв╕
тра чер лип сер
вер жов лис гру
2014
с╕ч лют бер кв╕
тра чер лип сер
вер жов лис гру
2013
с╕ч лют бер кв╕
тра чер лип сер
вер жов лис гру
2012
с╕ч лют бер кв╕
тра чер лип сер
вер жов лис гру
2011
с╕ч лют бер кв╕
тра чер лип сер
вер жов лис гру
2010
с╕ч лют бер кв╕
тра чер лип сер
вер жов лис гру
2008
с╕ч лют бер кв╕
тра чер лип сер
вер жов лис гру
2007
с╕ч лют бер кв╕
тра чер лип сер
вер жов лис гру
Останн╕ новини

Тиждень 14-й по П?ятидесятниц╕. Тлумачення ╢вангел╕я та Апостола

08.09.2012

 
╢вангел╕╓
(Мф. 22, 1?14)

╢вангельська притча про шлюб царського сина зобража╓ прикликання вс╕х людей у Царство Небесне ? Церкву Христову спасенну. Як притчовий цар на шлюб сина свого, так кличе Бог усякого на бенкет в╕ри в ╕м?я Свого ╢динородного Сина. Але под╕бно тому, як у притч╕ перш╕ зван╕ гост╕, почесн╕ громадяни, знехтували запрошенням, зробленим завчасно, ╕ на останн╕й заклик при початку бенкету в╕дпов╕ли в╕дмовою, нав╕ть образивши й побивши посланих до них царських слуг, ? так ╕ обраний народ ╓врейський, стол╕ттями готувався до вступу в Царство Мес╕╖, а в останн╕й момент не п╕шов на заклик Христа, у Його Церкву, попередньо зневаживши вмовляннями пророк╕в Божих.
Розгн╕ваний цар у притч╕ вбив нешанобливих громадян ╕ м╕сто ╖х спалив. Под╕бне перетерп╕ли й ╕уде╖ при руйнуванн╕ ╢русалима. На м╕сце недостойних ран╕ше званих гостей скликав цар гостей з вулиц╕. Цим випадковим учасникам бенкету, мабуть, ╕ дан╕ були шлюбн╕ шати. Такий був звичай, так ╕накше й не можна було б зрозум╕ти царя, що дор╕кнув одному з гостей, що вв╕йшов без цього шлюбного одягу.
Це скликання випадкових гостей зображу╓ прикликання в Церкву митар╕в ╕ гр╕шник╕в, а пот╕м язичник╕в. Однак для вступу в Церкву в╕д кожного потр╕бно одягтися в шлюбний одяг, пропонований царем ? Богом. Це ? чистий одяг душ╕, обмито╖ благодаттю хрещення й в╕дродженням приготовано╖ на благ╕ справи. Таке вбрання одяга╓ться на всякого, хто вступа╓ в Церкву, знаком чого й у нас служить б╕ла одежа новохрещеного. Але це од╕яння душ╕ вимага╓ оп╕ки в╕д само╖ людини, щоб бути чистим.
Зневажив шлюбними шатами один з гостей царевих, ув╕йшов на бенкет, не маючи од╕яння шлюбного, ╕ був вивержений геть, засуджений на плач ╕ скрег╕т зуб╕в. Так само не може залишитися учасником Царства Божого жоден хрещений, якщо сво╓ю працею й ретельн╕стю не буде обер╕гати в соб╕ чистоти щиросердечно╖, якщо не буде п╕клуватися про зд╕йснення добрих справ. Ряту╓ Господь, приводить у Св╕й чертог усякого, але в╕дбува╓ться спас╕ння неодм╕нно за добров╕льно╖ участ╕ й сприяння само╖ людини. Мало ? т╕льки знати це, мало лише в╕рувати в Бога, спод╕ваючись, що В╕н Сам нас спасе, як ╕ в нас говорять ╕ дерзають учити деяк╕ християни, як╕ помиляються, ? сектанти; н╕, потр╕бно, прийнявши в╕рою благодать Божу, самому потрудитися для свого спас╕ння, щоб ця благодать не пропала в нас.
Знав недбайливий г╕сть ╕з притч╕, що потр╕бно бути на царському бенкет╕ в шлюбному одяз╕, одержав його, але не надяг. Кр╕м недбальства й неуважност╕ до благод╕йника-царя не було в нього причин до тако╖ повед╕нки, тому й не м╕г в╕н н╕чого сказати на перший, ще не гр╕зний, але лаг╕дний док╕р: друже, чому ти вв╕йшов сюди, не маючи вес╕льного одягу? ╤ за те, що, знаючи, що йому робити потр╕бно, не зробив, ? в╕н покараний. Так, виходить, ╕ ми не можемо спод╕ватися лише на свою в╕ру в Бога, але зобов?язан╕ показати цю в╕ру справами сво╖ми.

Прото╕╓рей Григор╕й Дьяченко
ПРОСТЕ ╢ВАНГЕЛЬСЬКЕ СЛОВО

Апостол

(2 Кор. ╤, 21?24; ╤╤, 1?4)

21. А Той, Хто утверджу╓ нас ╕з вами у Христ╕ ╕ Який помазав нас, ╓ Бог,
22. В╕н ╕ поклав печать на нас, ╕ дав запоруку Духа в серця наш╕.
23. Бога кличу в св╕дки на душу мою, що, жал╕ючи вас, я дос╕ не приходив до Коринфа,
24. не тому, н╕би ми беремо владу над в╕рою вашою; але ми сприя╓мо радост╕ ваш╕й: бо в╕рою ви тверд╕.

1. Отже, я вир╕шив сам у соб╕ не приходити до вас знову у смутку.
2. Бо коли я засмучую вас, то хто звеселить мене, як не той, хто засмучений мною?
3. Те саме я ╕ писав до вас, щоб, прийшовши, не мати смутку в╕д тих, за яких мен╕ належало рад╕ти, бо за вс╕х вас певний, що моя рад╕сть ╓ рад╕сть ╕ для вс╕х вас.
4. В╕д велико╖ скорботи ╕ туги серця я писав вам з великими сльозами не для того, щоб засмутити вас, але щоб ви п╕знали мою надм╕рну любов до вас.

Святий апостол Павло наприк╕нц╕ першого свого послання до коринфян пов╕домив ╖х, що йому бажано невдовз╕ бути в них (1 Кор. XVI, 5?6). Але, зважаючи на обставини й особлив╕ спонукання, в╕н не м╕г виконати сво╓╖ об╕цянки найближчим часом. Людина припуска╓, а Бог розпоряджа╓. Вороги ж Павлов╕, бачачи, що Павло не виконав сво╓╖ об╕цянки в точност╕, стал╕ говорити про нього, що в╕н ╕ взагал╕ не дотриму╓ свого слова, ? говорить одне, а робить ╕нше, та таке й вчення його: то вчить так, то ╕накше. Ось так ворожнеча любить ╕з мухи робити слона, через один вчинок робити висновок про всю повед╕нку людини й чорнити ╖╖, хоча ╕нше в його житт╕ в╕дбува╓ться й по не залежних в╕д нього обставинах або по спонуканнях добрих, але не в╕домих ╕ншим.
╤з приводу цих, пущених у Коринф╕, пересуд╕в, для п╕дтримки добрих, дов╕рливих християн св. апостол ╕ написав другого листа до коринфян. В╕н заспокою╓ ╖х ╕ в той самий час викрива╓ зл╕ язики й серця.
В╕н майже клятвено зав╕ря╓ в щирост╕ сво╖й, у чистот╕ й незм╕нност╕ свого вчення: В╕рний Бог, що наше слово до вас не було ╕ ?так?, ╕ ?н╕?. Бо Син Божий, пропов╕даний, ╓ завжди Один, ╓ самосуща ╤стина; ╕, отже, ми серед вас п╕д впливом Духа Святого говорили т╕льки одну чисту ╕стину, яку ╕ я, ╕ ви в спас╕ння наше збер╕га╓мо дос╕ по милост╕ Бож╕й (2 Кор. I, 18?20).
Гл. I, в. 21. Той, Хто утверджу╓ нас ╕з вами у Христ╕ сво╓ю благодаттю, ╕ Який помазав нас, да╓ нам вдосталь дар╕в Духа Святого ╓ Господь Бог. Отже, у вченн╕ й у збереженн╕ ╕стини ми забезпечен╕ в╕д омани. Господь над╕лив нас дарами Сво╖ми под╕бно тому, як у Старому Зав╕т╕ В╕н через помазання ╓ле╓м давав потр╕бну силу Духа Святого царям, первосвященикам ╕ пророкам.
В. 22. В╕н ╕ поклав печать на нас, тобто В╕н у д╕ях подарував так╕ в╕дчутн╕ й переконлив╕ св╕дчення Сво╓╖ Божественно╖ допомоги, як наприклад у чудесах, що всякий не упереджений, не злий повинен визнати в мен╕, н╕би так говорить св. Павло, служ╕ння апостольське або особливе мо╓ посольство. Але як Господь в╕рний Сво╓му слову, так ╕ посланник╕в Сво╖х робить також в╕рними й пост╕йними у вченн╕. Св. апостол ╕ змушений був похвалитися: ви мене до цього змусили, говорить в╕н; в мене н╕ в чому нема╓ недостатку супроти найперших апостол╕в, хоч я сам ╕ н╕що. Ознаки апостола в мен╕ виявилися перед вами всяким терп╕нням, знаменнями, чудесами ╕ силами (2 Кор. XII, 11?12). ╤ Господь дав ус╕м нам, а не т╕льки мен╕, запоруку Духа, тобто почуття благодатно╖ д╕╖, чуття ╕стини в серця наш╕. Це в╕дчуття в людях в╕руючих, що завжди живуть у страху Божому, збер╕га╓ться майже пост╕йно. Мир, тиша, благовол╕ння до людей, прощення ╖х слабостей, в╕ддан╕сть у волю Божу, терпляче перенесення скорбот ╕ ╕нших труднощ╕в ? от усе це ╓ доказом присутност╕ благодат╕ Духа Святого в серцях наших. А саме таким, пост╕йно богобоязливим ╕ велелюбним до людей, ╕ був апостол Павло. У багатьох же з нас, гр╕шних, цей благодатний стан у серц╕ не бува╓ пост╕йно й в╕дв╕ду╓ не часто: ми ╕нод╕ в╕дчува╓мо в соб╕ вт╕ху, особливий неземний спок╕й п╕д час або п╕сля молитви домашньо╖ й церковно╖, або п╕д час причащання Святих Дар╕в ╕ п╕сля того к╕лька хвилин, або коли зробимо добро, особливо ворогу нашому.
Тод╕ наш╕й душ╕ бува╓ так вт╕шно, так рад╕сно. Сам Дух Святий, що рад╕╓ з нашо╖ чесноти, негайно ж ╕ нагороджу╓ ╖╖, ╕ спов╕ща╓ душ╕ наш╕й про Себе благодатним миром. Так╕ благодатн╕ стани в душ╕ людини краще всяких сл╕в запевняють у бутт╕ Бога, у Його Промисл╕, в ╕стинност╕ християнсько╖ в╕ри й не допустять душу просту зрадити ╕стину.
Що ж стосу╓ться ╕ншого звинувачення апостола ? у недотриманн╕ ним сво╖х об╕цянок, то ╕ тут апостол з особливою ревн╕стю охороня╓ свою честь пристойними спонуками.
В. 23. Бога кличу в св╕дки на душу мою, що... я дос╕ не приходив до Коринфа не по слабохарактерност╕ мо╖й, а, власне, жал╕ючи й люблячи вас, щоб, прийшовши ран╕ше вашого виправлення в╕д першого мого листа до вас, мен╕ не вживати щодо вас ╕ вашо╖ впертост╕ д╕йсну, отчу, апостольську сувор╕сть. Апостол не бажав показувати над коринфянами сво╓╖ влади й начальствування; в╕н прагнув впливати на них силою любов╕. В╕н вич╕кував, яку д╕ю матиме на них його перший лист: чи одумаються вони, чи виправляться. ╤ для нього набагато при╓мн╕ше було зустр╕тися в ╖хн╕м м╕ст╕ з коринфянами, що вже виправилися, н╕ж ╕з упертими, легковажними й гордовитими. В останньому випадку життя апостола серед них могло б супроводжуватися таким же сумом, який в╕н в╕дчував у них ╕ який т╕льки за допомогою Божою перен╕с у перше в╕дв╕дування ╖хнього м╕ста (1 Кор. II, 3). Нав╕що ж ╕ти на загальну скорботу й, можливо, не ст╕льки корисну боротьбу в Коринф, коли через якийсь час, трохи згодом можна пожити в Коринф╕ при вза╓мн╕й любов╕ ╕ ╓дност╕? Тому св. апостол так мудро й утримався в╕д в╕дв╕дування Коринфа, жал╕ючи коринфян. Потр╕бно й нам утримуватися в╕д непри╓мних з╕ткнень; слабкий мир краще, очевидно, законно╖ незлагоди.
В. 24. Я не кваплюся прийти до вас, тому що я не хочу показувати сво╓╖ влади над вашою слабкою в╕рою, яка ╕нод╕ потребу╓ суворого виправлення. Але мен╕ при╓мн╕ше бути учасником, сприяти радост╕ ваш╕й, а не св╕дком лиха ╕ боротьби вашо╖ з вашими ж л╕нощами й уперт╕стю. Тепер ╕ я разом з вами рад╕ю за вас: бо в╕рою ви тверд╕. Ви тверд╕ в╕рою, тобто почасти укр╕пилися п╕сля мого листа до вас, як мене пов╕домили про вас, а також кращ╕ з вас пост╕йно залишалися твердими у в╕р╕, незважаючи на навколишн╕ спокуси й негаразди.
Гл. II, в. 1. Отже я вир╕шив сам у соб╕ не приходити до вас знову у смутку, тобто з╕ скорботою для вас ╕ для мене, доти, поки ви не виправитеся.
В. 2. Бо коли я засмучую вас, маючи на мет╕ бути вам корисним, ╕ сам у той же час сумую, то хто звеселить мене, як не той, хто засмучений мною? Хто вт╕шить мене, якщо не ви, ? сво╓ю дитячою слухнян╕стю, сво╖м виправленням? Так батько або мати, засмучуючи сво╖х д╕тей, сам╕ в╕дчувають б╕ль у серц╕ не менше сво╖х засмучених д╕тей. ╤ все це роблять для загально╖ корист╕, для сво╓╖ чест╕ й для блага сво╖х д╕тей як сусп╕льних д╕яч╕в у сьогоденн╕ або майбутньому.
В. 3. Те саме я ╕ писав до вас; ╕з ц╕╓ю метою й зробив вам у першому лист╕ сувор╕ докори й настанови, щоб ви до мого приходу виправили у вас безладдя, припинили чвари, об?╓дналися любов?ю; щоб до мого приходу до вас мен╕ не мати смутку, турботи в╕д тих людей, з виправлення яких мен╕ бажано було б ╕ належало б рад╕ти; бо за вс╕х вас певний, що моя рад╕сть ╓ рад╕сть ╕ для вс╕х вас.
Бо я боюсь, щоб мен╕, прийшовши до вас, не знайти вас такими, якими я не бажаю вас бачити, також щоб ╕ вам не зустр╕ти, не знайти й мене таким, тобто строгим викривачем, вимогливим, караючим, яким ви не бажа╓те мене бачити серед вас п╕сля довго╖ розлуки з вами; щоб мен╕ не знайти у вас розбрату, заздрости, образ, пихи й ╕ншого безладдя (2 Кор. XII, 20). Отже, в╕д коринфян залежало бачити апостола таким або ╕ншим. ╤ тому що ╖м рад╕сн╕ше було бачити апостола добрим, рад╕сним, а не сумним, то вони й повинн╕ були виправитися; а св. апостол Павло готовий був чекати цього виправлення й в╕дклав сво╓ пришестя в ╖хн╓ м╕сто до того часу, поки там не упорядку╓ться життя християнське.
Наперед же й послав св╕й перший лист, суворий ╕ викривальний. Але щоб коринфяни не подумали, що викриття ц╕ були написан╕ особою, що н╕бито ма╓ владу над ╖хньою в╕рою, з суворим докором, з обуренням, без усякого жалю до гр╕шних, св. апостол, заспокоюючи дух коринфян ╕ привертаючи ╖х до себе, пише:
В. 4. Не з обуренням, не як той, що владу ма╓, не для того, щоб засмутити вас, писав я вам перший лист; н╕, в╕н написаний в╕д велико╖ скорботи й туги серця, серед багатьох сл╕з, пролитих при зображенн╕ вашого безладу. Я писав до вас, власне, для того, щоб ви, п╕знали мою батьк╕вську надм╕рну любов до вас, п╕д впливом яко╖ я й повчав вас суворо. Зрозум╕йте ж, коринфяни, мою доброзичлив╕сть до вас; не засмучуйтеся мо╖м правдивим словом. Так, православн╕, ╕ нин╕ потр╕бно ц╕нувати не ст╕льки слово ласкаве, пестливе й ухильне, ск╕льки слово пряме, яке декому зда╓ться р╕зким, але зате добромисне, загальнокорисне. Правда ж завжди б?╓ у в╕ч╕. ╤ н╕ж х╕рурга-л╕каря б╕ль спричиня╓, але зате п╕сля бува╓ виправлення т╕ла, полегшення недуг╕в.
Не будемо й ми, православн╕, дов╕ряти дурн╕й поголосц╕ про якого-небудь сусп╕льного д╕яча, якщо бачимо або чу╓мо про його крут╕ заходи в керуванн╕ або про його сильн╕ й строг╕ накази. Добромисн╕сть, любов до загального добра змушу╓ бути строгим до тих, що шкодять сусп╕льному благоустрою.
╤ дай Боже, щоб поб╕льше було людей правдивих, чесних, працьовитих, що й говорять, ╕ д╕ють в ╕м'я загально╖ корист╕, щоб ╖х слова й заходи досягали ц╕лей так само усп╕шно, як досяг того св. апостол у Коринф╕.

Прото╕╓рей Васил╕й Михайловський
ПОЯСНЕННЯ АПОСТОЛЬСЬКИХ ЧИТАНЬ