Головна стор╕нка
Зараз в еф╕р╕ 08:19

23:35

Собор через в╕ки (Новомосковський Тро╖цький храм)

23:05

Нев╕домий Даль

23:00

Молитва Небесним силам

22:40

Жит╕я святих. Апостол ╕ ╓вангел╕ст Марк, сурдопереклад

22:30

Сокровенна та╓мниця, сурдопереклад

22:05

Стор╕нки ╢вангел╕я. Притча про блудного сина, сурдопереклад

22:00

Молитва Ангелу-Хранителю

21:15

Трудом ╕ молитвою

21:10

Територ╕я добра

21:00

Л╕топис

20:30

Ф╕нансова грамотн╕сть

20:20

Дивосв╕т

20:10

Веч╕р у Шишкиному л╕с╕

20:00

Добре слово

19:40

Пристань молитви ╕ краси (Хмельницька обл., Тро╖цький монастир)

19:35

Територ╕я добра

19:30

Л╕топис

19:25

Неспод╕вана Рад╕сть (╕кона Божо╖ Матер╕)

19:00

В╕чне м╕сто Рим

18:40

Православн╕ храми Укра╖ни

18:05

Запов╕т Митрополита Володимира

18:00

Молитва за мир в Укра╖н╕

17:40

Наш час

17:00

Уроки богослов'я. Патролог╕я

16:55

Л╕топис

16:40

Мо╓ зв╕рятко

16:35

Пов╕сть минулих л╕т

16:25

День у Шишкиному л╕с╕

16:20

Казки та ╕стор╕╖

16:10

Добре слово

16:00

Дивосв╕т

15:50

Образ доброчинност╕

15:20

К╕номаршрути Михайла ╤лл╓нка

15:15

Територ╕я добра

15:10

Л╕топис

15:05

Молитва про примноження любов╕

14:00

Перв╕сток (Ан-2 Олега Антонова)

13:10

400 рок╕в служ╕ння Церкв╕

13:00

Дивосв╕т

12:50

Л╕топис

12:15

Мил╕сть серця

12:10

Територ╕я добра

12:05

Образ доброчинност╕

12:00

Молитва преподобного Парфен╕я Ки╖вського

11:30

Стор╕нки ╢вангел╕я. Чудесний улов

11:20

Христос - Нова Пасха

11:00

Тр╕пол╕. Православне св╕дчення на зр╕з╕ час╕в

10:55

Л╕топис

10:30

Остр╕в Крит. ╤стор╕я й сьогодення, сурдопереклад

10:15

Богослов'я у камен╕, сурдопереклад

10:00

Жит╕я святих. Ангел пустел╕ (╤оанн Предтеча), сурдопереклад

09:35

З ╕менем Святителя (канон╕зац╕я свт. ╤оасафа)

09:30

Територ╕я добра

09:25

Старозапов╕тна Пасха

09:05

Л╕ван. Кра╖на живо╖ ╕стор╕╖

09:00

Молитва за мир в Укра╖н╕

08:50

Ансамбль Благов╕сть. Хвал╕те ╕м'я Господн╓

08:35

Косово: дв╕ правди ╕ одна ╕стина

08:05

Уроки богослов'я. ╤стор╕я Православ'я на Рус╕

08:00

Молитва Богородиц╕

07:45

Ранок у Шишкиному л╕с╕

07:35

Добре слово

07:30

Дивосв╕т

07:20

Автограф. У пошуках ╕стини (художник М. Ге)

07:05

Л╕топис

07:00

Молитва перед початком добро╖ справи

06:05

Отець Зосима

06:00

Молитва Оптинських старц╕в

05:50

Ансамбль Благов╕сть. Хвал╕те ╕м'я Господн╓

05:35

Помилуй мя, Боже (Св╕тязький Петро-Павл╕вський монастир, Волинь)

05:15

Я прийняв р╕шим╕сть. Митрополит Костянтин (Дьяков)

05:05

Осяйна п╕сня життя (К╕ровоградський музей М. Кропивницького)

05:00

Молитва Отче наш

04:50

Жит╕я святих. Жити для зустр╕ч╕ з Христом, сурдопереклад

04:30

Л╕ван (Баламанд), сурдопереклад

04:00

Музей Миколи Леонтовича, сурдопереклад

03:25

Безмовна пропов╕дь

03:15

В╕рн╕сть Христу (храм свв. Новомученик╕в, Черкаська обл.)

03:00

Жит╕я святих. Апостол ╕ ╓вангел╕ст Лука

02:40

Перлина П╕вденного узбережжя Криму

02:25

Дорога до храму. В╕втар

02:10

Арлек╕н ╕ ф╕лософ (М. Крушельницький)

02:00

Л╕то в Юрзуф╕

01:30

Ф╕олент. Кам'яна симфон╕я (Крим)

01:15

Жит╕я святих. Цариця Тамара

01:00

Марткопський монастир (Груз╕я)

00:40

Автограф. К╕ммер╕йська акварель (М. Волошин)

00:00

Хотинська фортеця

Арх╕в новин
2016
с╕ч лют бер кв╕
тра чер лип сер
вер жов лис гру
2015
с╕ч лют бер кв╕
тра чер лип сер
вер жов лис гру
2014
с╕ч лют бер кв╕
тра чер лип сер
вер жов лис гру
2013
с╕ч лют бер кв╕
тра чер лип сер
вер жов лис гру
2012
с╕ч лют бер кв╕
тра чер лип сер
вер жов лис гру
2011
с╕ч лют бер кв╕
тра чер лип сер
вер жов лис гру
2010
с╕ч лют бер кв╕
тра чер лип сер
вер жов лис гру
2008
с╕ч лют бер кв╕
тра чер лип сер
вер жов лис гру
2007
с╕ч лют бер кв╕
тра чер лип сер
вер жов лис гру
Останн╕ новини

Тиждень 27-й по П?ятидесятниц╕. Тлумачення ╢вангел╕я та Апостола

07.12.2012

 ╢вангел╕╓

(Лк 13, 10?17)

Одного разу в день суботн╕й Господь побачив у синагоз╕ ж╕нку, що страждала на тяжку недугу, яка протягом в╕с╕мнадцяти рок╕в була скорчена ╕ н╕як не могла випростатись. П╕дкликавши ╖╖, В╕н сказав: ж╕нко, ти зв╕льнена в╕д тво╓╖ недуги.
При цьому начальник синагоги, обурюючись, що ╤╕сус зц╕лив ╖╖ в суботу, сказав народов╕: ╓ ш╕сть дн╕в, в як╕ дозволено робити; в т╕ ╕ приходьте зц╕лятися, а не в день суботн╕й. Така марнов╕рна ревн╕сть про день суботн╕й була негайно ж викрита Христом. Христос указу╓ на так╕ випадки, коли сп╕вчуття до тварин змушу╓ порушувати спок╕й суботнього дня, якщо ж так╕ справи не вважаються злочином, то чи можуть порушувати свят╕сть дня суботнього справи милосердя до людин╕, що б╕ду╓? Напроти, чи не цими справами найб╕льше святиться день Господн╕й? Чи не цими святими справами ми найб╕льше служимо й догоджа╓мо Господу?
У наш час найчаст╕ше трапля╓ться так, що повн╕стю забувають про свят╕сть дня Господнього, ц╕лком нехтують Божою запов╕ддю про присвяту дня сьомого винятково Господу Богу. Багато хто святков╕ дн╕ в╕др╕зняють в╕д буденних тим, що туманять свою голову спиртними напоями. ╤нш╕, користуючись в╕льним святковим часом, проводять його в задоволеннях. ╤ який час найчаст╕ше присвячу╓ться цим задоволенням? Веч╕р перед нед╕лею. Чи можна г╕рше користуватися священним часом! Саме тим часом, коли в╕дбулося найвище чудо Божо╖ любов╕ й милосердя до нас, гр╕шних, справа спокути й спас╕ння нашого?
В╕д нас ╕ т╕льки в╕д нас залежить проводити святков╕ дн╕ так, як того вимага╓ свят╕сть ╖х.
Що ж сл╕д робити у святков╕ дн╕? Потр╕бно, звичайно, насамперед п╕ти в ц╕ дн╕ в храм помолитися Богу. Благодатна сила молитви п╕дн╕ме вашу душу над мирською су╓тою, ╕ у ваш╕й душ╕ буде свято, тягар турбот ╕ буденного клопоту забудеться... А х╕ба справи милосердя до ближн╕х не можуть принести щирого задоволення ваш╕й душ╕? Об╕тр╕ть сльози б╕дняка в ц╕ дн╕, вияв╕ть мил╕сть до нещасних, пам'ятаючи, що все це ви робите для Самого Христа. Читання слова Божого, благочестива бес╕да в кол╕ родини також можуть сповнити вашу душу тихою й чистою рад╕стю Духа Святого...
Н╕що так не сприя╓ усп╕ху в чеснот╕, як часта сп╕вбес╕да з Богом (святитель ╤оанн Златоуст).
Щоб звикнути до молитви, не чекайте схильност╕ до не╖, але примушуйте себе, тому що Царство Небесне силою здобува╓ться, ╕ хто доклада╓ зусилля, здобува╓ його (Мф 11, 12).
Як ╕з хмари пада╓ блискавка, так з молитви зася╓ св╕тло ╕стини й розум╕ння (святитель Ф╕ларет, Митрополит Московський). Молитва ╓ простягнена рука для прийняття благодат╕ Божо╖ (в╕н же).

╢вангельськ╕ бес╕ди на кожний день

Апостол
(Еф. VI, 10?17)

10. Нарешт╕, браття мо╖, зм╕цнюйтесь Господом ╕ могутн╕стю сили Його.
11. Одягн╕ться в повну зброю Божу, щоб вам можна було стати проти хитрощ╕в диявольських,
12. бо наша боротьба не проти кров╕ ╕ плот╕, а проти начальства, проти влади, проти св╕топравител╕в темряви в╕ку цього, проти дух╕в злоби п╕днебесних.
13. Для цього прийм╕ть повну зброю Божу, щоб ви змогли протистояти в день злий ╕, все подолавши, вистояти.
14. Отже, станьте, п╕дперезавши стегна ваш╕ ╕стиною, ╕ зодягнувшись у броню праведности,
15. ╕ взувши ноги в готовн╕сть благов╕стити мир;
16. а понад усе в╕зьм╕ть щит в╕ри, яким зможете погасити вс╕ розпечен╕ стр╕ли лукавого;
17. ╕ шолом спас╕ння в╕зьм╕ть, ╕ меч духовний, що ╓ Слово Боже.

Гл. VI, 10. Браття, говорить в╕н, зм╕цнюйтесь Господом ╕ могутн╕стю сили Його. А не спод╕вайтеся на власн╕ сили, на свою розвинен╕сть, тверд╕сть вол╕, спостережлив╕сть. Без Бога сп╕ткнетеся.
В. 12. Так, наша пост╕йна на земл╕ боротьба ведеться нами не проти кров╕ й плот╕, не проти р╕вного нам брата, а проти начальства, проти влади, проти св╕топравител╕в темряви в╕ку цього, проти дух╕в злоби п╕днебесних, як╕ люблять користуватися нашими слабостями й не поминуть нагоди втягти нас у сво╖ пекельн╕ с╕т╕. Де ж нам одним боротися з ними?
А в╕н ? сатана ? д╕╓ на нас ╕ через нашу плоть ╕ кров, хвилюючи ╖╖, викликаючи в н╕й жагу помсти, вина, збуджуючи х╕ть й пристрасть до пересичення; або дражнячи наш з╕р, нашу душу благоденством сус╕да, який нижчий за нас у наших очах. Тому розвива╓ в нас млосну заздр╕сть, непотр╕бну горд╕сть, пот╕м невдоволення станом сво╖м; змушу╓ нас бачити образу нам там, де ╖╖ нема╓. Одним словом, робить нас найжалюг╕дн╕шими, слабкими, як д╕ти, ╕ приневолю╓ нас як хоче.
Замислимо ми, наприклад, ╕ти в храм Божий? З?являються негайно нех╕ть, ознаки недуги, господарськ╕ турботи ╕ клоп╕т; а отут ще й погода негарна, ╕ далеко до церкви, та й недавно були ж у церкв╕, так можна й вдома помолитися. От ╕ залишилася людина вдома. Знову заснув, проспав; Богу вдома не помолився або зовс╕м, або так соб╕; здоров'я як було в порядку, так ╕ залишилося таким; господарськ╕ заняття н╕куди б не под╕лися. Кр╕м того, п╕д час Божественно╖ служби у свято нав╕ть ╕ господарством б╕льш╕сть не займалися, а провели час у порожн╕х розмовах, сп╕ваючи, за картами, у пияцтв╕, ╕нод╕ проживаючи поблизу храму Божого.
Див╕ться ж, браття, будьте обережн╕, гляд╕ть, роб╕ть обережно (Еф. V, 15). Будьте тверез╕, пильнуйте? диявол ходить, рикаючи, наче лев, ╕ шука╓, кого б з нас пожерти й захопити в пекло (1 Пет. V, 8). Стежте за сво╖ми помислами й пригн╕чуйте зл╕ впливи; ╕нод╕ ╖х ╕ ми сам╕ вигаду╓мо, а ╕нод╕ ╖х нам п╕дш╕пту╓ ╕ нечиста сила. Приклад╕в того багато ? у житт╕ тих, що допилися до б╕ло╖ гарячки, й у дол╕ самогубц╕в, або нав╕ть у житт╕ великих подвижник╕в, яких б╕си терп╕ти не можуть.
Так що ж нам робити, бачачи таких ворог╕в, що пост╕йно нападають на нас? Що? Потр╕бно нам бути пост╕йно на сторож╕ й завжди в повному християнському озбро╓нн╕, под╕бно тому, як ╕ во╖н перед бо╓м виступа╓, озбро╓ний повн╕стю у м╕ру сво╖х сил.
В. 11. Одягн╕ться ж, каже апостол, в повну зброю Божу, щоб вам можна було стати проти хитрощ╕в диявольських.
В. 13. Для цього прийм╕ть повну зброю Божу, щоб ви змогли протистояти в день злий ╕, все подолавши, вистояти. З чого ж склада╓ться ця повна зброя?
Коли во╖н береться до в╕йни, в╕н так одяга╓ться й опер╕зу╓ться, щоб н╕чого в одяз╕ не заважало його рухам ╕ спритност╕, щоб не було якого-небудь зайвого лахм╕ття ╕ задирок. А з ╕ншого боку, в одяз╕ в╕йськовому в стародавност╕, коли не було вогнепальних знарядь, малося на уваз╕ захистити в╕д удар╕в ворога голову, груди й руки; ╕ знаряддя використовувались двох род╕в: одн╕ захищали, прикривали в╕д вражих удар╕в; з ╕ншими нападали на самого ворога. Знаряддями першого роду були: щит у л╕в╕й руц╕, шолом на голов╕ або каска, броня або панцир на т╕л╕; знаряддями для нападу були: меч при пояс╕, стр╕ла в руц╕.
Так ╕ християнинов╕ ? во╖нов╕ Христовому, що пост╕йно бореться з ворогами спас╕ння, потр╕бно стояти й жити пост╕йно, так би мовити, у во╓нному стан╕, оперезаним, одягненим ╕ взутим у належний во╖нов╕ одяг.
В. 14. Станьте, п╕дперезавши стегна ваш╕ ╕стиною. Стегна п╕дпер╕зують звичайно для р╕вноваги в т╕л╕, для легкост╕ в рухах. ╤ християнин повинен оперезати, оточити й обвести душу свою ╕стиною Христовою, щоб в╕льн╕ше ╕ майстерн╕ше в╕дбивати всякий п╕дступ батька брехн╕. Хто чинить у в╕дпов╕дност╕ з ╕стиною, не кривить душею, той в╕льний в╕д усяких запоб╕гань або побоювань за свою чесн╕сть; той залиша╓ться недосяжний для вплив╕в або родинних зв?язк╕в, приязн╕ або х╕т╕. Для нього слово Бога ? закон. В╕н Його слуха╓ ╕ Йому служить. Зрозум╕ло, що й ворогу ╕стини з таким християнином незручно справу мати; в╕н примушений буде в╕дступити. Сили не р╕вн╕. Пустить злий дух св╕том, як за в╕тром, дурну поголоску про людину ╕стини й чесност╕. Поголоска, може бути, трохи потрима╓ться; але ╕стина, як св╕тло, в╕дбиваючись у житт╕ чесного християнина, перетворившись на броню праведности, правди, викри╓, в╕д╕б'╓ нав╕ть найотруйн╕ш╕, смертельн╕ стр╕ли неправди й зло╖ поголоски. Таким чином, хто п╕дперезу╓ться, перейма╓ться ╕стиною, нею живе, той сам соб╕ влаштову╓ броню, захист в╕д неправди у сво╓му праведному житт╕. ╤накше й бути не може. Св╕тло ╕стини в╕дбива╓ться й зовн╕.
В. 15. Отже, озбро╖вшись ╕стиною й праведн╕стю життя, прямуйте шляхом д╕яльност╕ сусп╕льно╖, взувши ноги, з готовн╕стю благов╕стити мир. Благов╕стити мир створ╕нням ворожим не легко; шукати тих, хто прагне миру, ще важче; а пересл╕дувати ворога з босими ногами по каменях або колючих чагарниках ? небезпечно, шк╕дливо й ненад╕йно щодо усп╕ху. Отже, потр╕бно мати взуття на ногах. Так ╕ борець Христа, якщо бажа╓ вразити ворога, повинен пересл╕дувати його не з гордою впевнен╕стю у безсумн╕вн╕й перемоз╕, але з╕ смиренн╕стю, з╕ споко╓м духу; запасшись ╕стинами слова Божого, а головне, духом ╓вангельським, духом пост╕йно╖ скорботи, смиренност╕ й молитви. ╤ ц╕ засоби або допомога дадуть вам торжество над вашими ворогами, наск╕льки б не був великий ╖хн╕й лег╕он. Диявол сам з╕знавався, що н╕що так його не вража╓ й не в╕дганя╓, як смиренн╕сть людини. При цьому смиренному настро╖ подвижника недалек╕ в╕д нього й перемога, ╕ Царство Небесне.
Коли во╖н одягнений у броню, взутий ╕ оперезаний, тод╕ йому залиша╓ться т╕льки покрити голову шоломом ╕ в╕дгородити серце щитом, який завжди прив?язували до л╕во╖ руки, а в правицю узяти меч. Так ╕ апостол радить:
(в. 16) а понад усе, перш за все, в╕зьм╕ть ╕ м╕цн╕ше тримайте щит в╕ри, яким зможете погасити й в╕дсторонити в╕д себе вс╕ розпечен╕ стр╕ли лукавого. Що ж це значить? Як╕ це розпечен╕ стр╕ли взагал╕? Якого сорту стр╕ли лукавого? ╤ що таке щит в╕ри? Або краще, чому сама в╕ра ╓ щит?
Добре нин╕ чинять, що в деяких навчальних закладах ╕ нав╕ть с╕мействах запроваджено читання святого ╢вангел╕я про життя й вчення Спасителя нашого. Цей звичай закарбу╓ у душ╕ дитини назавжди рад╕сний спогад про дитячу в╕ру й вихова╓ в н╕й звичку н╕коли не розставатися з╕ словом Божим ╕ ╕з законом Його. Воно буде для не╖ щоденним насущним хл╕бом.
Православн╕! Ворог у нас пост╕йний, з╕ркий, сильний. Боротьба напружена. Прийм╕ть повну зброю Божу.
Бог же всяко╖ благодат╕ Сам, при короткочасному стражданн╕ вашому, нехай удосконалить вас, нехай утвердить, нехай зм╕цнить ╕ нехай зробить непохитними (1 Пет. V, 10).

Прото╕╓рей Васил╕й Михайловський
ПОЯСНЕННЯ АПОСТОЛЬСЬКИХ ЧИТАНЬ